Rad 5
- 3 valcové motory FARMotion 35 alebo 4 valcové motory FARMotion 45, ktoré spĺňajú normu Tier V
- maximálny výkon až 126 k s krútiacim momentom 517 Nm
- maximálna rýchlosť 40 km/h pri znížených otáčkach
- plazivé a superplazivé rýchlosti
- synchronizovaná mechanická reverzácia pojazdu alebo elektro-hydraulická reverzácia pojazdu PowerShuttle pod zaťažením
- v štandardnej výbave dva, na želanie tri mechanicky ovládané, dvojčinné hydraulické okruhy
- dva základné hydraulické varianty. Prvý s výkonom 55 l/min alebo druhý s dvojitým hydraulickým čerpadlom s prietokom 90l/min
- možnosť inštalácie zástavieb pre predný nakladač priamo vo fabrike
![](http://ematech.sk/wp-content/uploads/Ematech_traktory_DEUTZ-FAHR_rad5-1024x855.jpg)
Motor
Navrhnutý špeciálne pre poľnohospodárstvo.
Plnenie najnovších emisných noriem Tier V, ako aj extrémne kompaktná konštrukcia nových motorov FARMotion. To umožňuje malé rozmery traktora a šikmý dizajn kapoty, ktoré zabezpečujú excelentný výhľad zo sedadla vodiča a umožňujú vynikajúci uhol natočenia kolies. Nový DEUTZ-FAHR radu 5 je vybavený 3 valcovým FARMotion 35 alebo 4 valcovým FARMotion 45 motorom – tie poskytujú vynikajúcu manévrovateľnosť a obratnosť, 4 valcové motory sú zvlášť určené pre náročné a ťažné práce.
Prevodovka
Neporovnateľná konfigrovateľnosť.
V súlade s modulárnym konceptom, všetky varianty prevodoviek nového DEUTZ-FAHRu radu 5 sú založené na 5-stupňovej základnej jednotke, ktorú možno kombinovať s rozsiahlou ponukou možností k nakonfigurovaniu perfektného riešenia pre všetky možné potreby. Prvou z týchto možností je výber medzi synchronizovanou mechanickou reverzáciou pojazdu, alebo elektro-hydraulickou PowerShuttle reverzáciou pod zaťažením. Ponúknuť možno tiež dvoj a troj stupňové radenie pod zaťažením Powershift. Obe verzie dosahujú maximálnu rýchlosť 40 km/h pri znížených otáčkach motora. Ďalšími možnosťami sú plazivé a superplazivé rýchlosti, ktoré nielenže zdvojnásobujú počet prevodových stupňov, ale aj umožňujú traktoru pracovať pojazdovou rýchlosťou od 300 m/h pri maximálnych otáčkach motora. HML prevodovky sú teraz dostupné s funkciou automatického radenia pod zaťažením (APS) a s automatickým výberom ideálnej rýchlosti pod záťažou na základe zaťaženia motora. Ďalšou dôležitou vlastnosťou v kombinácii s PowerShuttle je osvedčená funkcia Stop&Go.
Vývodový hriadeľ
Vybavenie prevodovky. Kompaktný formát sa stretáva s precíznosťou.
Vývodový hriadeľ je poháňaný cez viaclamelovú mokrú spojku, ktorá je elektro-hydraulicky ovládaná jednoduchým zatlačením tlačidla, aby bol zabezpečený hladký nábeh za všetkých podmienok. K dispozícii je vonkajšie ovládanie vývodového hriadeľa umiestnené na zadných blatníkoch. Práca s náradím poháňaným vývodovým hriadeľom je teraz produktívnejšia než kedykoľvek predtým vďaka kompletnej ponuke otáčok (500/ 540-540E/540-540E-1 000-1 000E) a rýchlo vymeniteľnej koncovke vývodového hriadeľa. Synchronizovaný vývodový hriadeľ je k dispozícii na želanie so samostatným hriadeľom, ako aj predný vývodový hriadeľ s rýchlosťou 1 000 ot./min. Funkciu AUTO PTO možno použiť pre automatické zapínanie a vypínanie vývodového hriadeľa v závislosti na polohe elektronicky ovládaných ramien trojbodového závesu vzadu.
Hydraulický systém
Najvýkonnejší systém vo svojej triede s nadštandardnou výbavou.
Pre uspokojenie potrieb pri všetkých nasadeniach je v ponuke nového DEUTZ-FAHRu radu 5 výber dvoch základných hydraulických variant. Prvý s výkonom 55 l/min s jednoduchým čerpadlom a druhý s 90 l/min s dvojitým hydraulickým čerpadlom s elektronickým manažmentom zabezpečujúcim plný hydraulický výkon len ak je to potrebné. Navyše systém riadenia nového radu 5 je vždy zásobovaný nezávislým čerpadlom s prietokom 40 l/min. Všetky traktory sú v štandarde vybavené s dvoma (alebo na želanie s troma) mechanicky ovládanými dvojčinnými hydraulickými okruhmi s reguláciou prietoku a voľným prepadom. Na želanie možno doplniť dvojčinným on/off okruhom elektronicky ovládaným zo sedadla vodiča pomocou kolískového prepínača a tak možno celkovo traktor vybaviť až 4 zadnými hydraulickými okruhmi. Všetky mechanické okruhy sú vybavené funkciou stáleho prietoku.
Brzdy
Vynikajúci pocit z jazdy a nekompromisná bezpečnosť.
Dve verzie prednej nápravy, ktoré majú náhon všetkých 4 kolies a elektro-hydraulicky ovládanú uzávierku diferenciálu. Traktory 5095, 5100 a 5105 sú vybavené prednou nápravou s maximálnym prípustným zaťažením 2900 kg a maximálnym uhlom riadenia 50°, pričom pri modeloch 5115 a 5125 je zaťaženie zvýšené na 3000 kg a uhol riadenia na 55°. Funkcia Steering Double Displacement (SDD) je k dispozícii na požiadanie u všetkých modelov; táto funkcia znižuje otáčanie volantu o 50 % pre rýchle manévre v úzkych oblastiach. Modely 5115 a 5125 môžu byť vybavené aj hydraulickou parkovacou brzdou, kombinovaným mechanicko-hydraulickým systémom, ktorý vyvíja konštantnú silu na zadné brzdové kotúče, aby sa vozidlo úplne bezpečne zablokovalo na všetkých svahoch. Tento systém tiež znižuje straty prenosového výkonu o približne 1,5 kW (2 k). Špičková výbava brzdového systému zvyšuje úroveň bezpečnosti: kotúčové brzdy sú namontované na všetkých 4 kolesách. Navyše kompletná sada rôznych typov brzdových systémov pre prívesy robí rad 5 bezpečným aj pri dlhšej cestnej preprave.
Kabína
Moderná, luxusná štvor-stĺpiková kabína.
Nadčasová konštrukcia so 4 stĺpikmi, veľké okná kabíny a zakrivený profil jednoliatej kapoty zabezpečujú excelentný výhľad na
všetky strany za každých podmienok, dokonca aj v noci vďaka 12-tim výkonným LED pracovným svetlám (6 vpredu + 6 vzadu)
namontovaným na novej streche. Nová TopVision kabína ponúka vynikajúcu úroveň komfortu, s funkciami, ako inovatívne odpruženie kabíny na Hydro-Silent blokoch, ktoré znižujú vibrácie prenášané na vodiča až o 40% v porovnaní s konvenčným uložením.
Vodič akejkoľvek výšky nájde optimálnu polohu vďaka plne nastaviteľnému stĺpiku riadenia a viacpolohovo nastaviteľnému pneumaticky odpruženému sedadlu. Nízka hladina hlučnosti, vynikajúca kvalita obkladových materiálov a ergonomicky usporiadané ovládacie prvky robia túto kabínu bezchybným a
komfortným pracovným prostredím. Ďalšími možnosťami v ponuke sú fabricky montovaný držiak monitoru alebo iného ovládacieho panelu príslušenstva, sedadlo spolujazdca, DAB+ rádio, množstvo elektrických zásuviek (vrátane 2 USB potrov) a praktický držiak pre smartfón.
Otvárateľné predné a zadné okno umožňujú excelentné vetranie, zatiaľ čo k udržaniu chladu v interiéri slúži klimatizácia s 10 výduchmi vháňajúcimi čistý vzduch do kabíny cez špeciálne filtre (aktívne uhlíkové filtre sú k dispozícii na želanie).
Čelný nakladač
Navrhnutý a postavený špeciálne pre DEUTZ-FAHR radu 5.
K dispozícii sú dve verzie zástavieb pre následnú inštaláciu čelného nakladača s názvom “Light kit” a “Ready kit”, ktoré možno namontovať priamo vo fabrike. Obe zástavby pozostávajú zo špeciálneho rámu pre uchytenie čelného nakladača, zatiaľ čo Ready kit obsahuje aj joystick umiestnený priamo vedľa vodiča a všetky hydraulické a elektrické spojenia. Závažie v zadných kolesách je k dispozícii pre zabezpečenie správneho rozloženia hmotnosti medzi prednou a zadnou nápravou a ochranu prednej nápravy proti nadmernému mechanickému namáhaniu.
Na výber sú tri modely čelných nakladačov Solid, FS a FZ. Kľúčové vlastnosti a charakteristiky týchto nakladačov sú: mechanický paralelogram so z-kinematikou, funkcia rýchleho vyklopenia a následného návratu do pôvodnej polohy (RTL), ktorá výrazne šetrí čas. S ovládacími tiahlami integrovanými v ramenách nakladača a s plochým priečnikom zabezpečujú tieto nakladače excelentný výhľad vpred. Hydraulické hadice sú vedené vo vnútri ramena čím sú chránené pred poškodením a celkový vzhľad nakladača je kompaktný a prehľadný.
Pre ešte lepšie schopnosti a produktivitu pri práci s čelným nakladačom ponúka rad 5 hydraulickú reverzáciu pojazdu Powershuttle s nastaviteľnou odozvou (5 rôznych stupňov reakcií), osvedčenú funkciu Stop&Go, ktorá umožňuje vodičovi zastaviť a opäť rozbehnúť použitím brzdy bez použitia spojkového pedálu, hydraulický výkon až 90 l/min, panoramatickú strechu spĺňajúcu normu FOPS a nezávislé čerpadlo riadenia s možnosťou SDD systému pre zvýšenie manévrovateľnosti.